Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Vet inte vad jag ska tro...

Av Maria - 12 oktober 2009 11:55


Nu är det två dagar kvar tills veterinären kommer och kollar Estanyo. Jag vet inte vad jag ska tro, men igår när jag palperade Estos framben över gaffelbandet brydde han sig inte alls. Vet inte om det beror på att han inte ridits på en vecka. I alla fall, på veterinärens inrådan har jag hållit igång honom med arbete från marken, har longerat och tömkört. Tyvärr hann jag inte med detta varken i fredags eller lördags, och två dagars helvila med bara lätt arbete en vecka innan det, är ingen bra idé för en energirik häst som Estanyo. Särskilt inte när det blåser och är lite kallt. Så i går skulle jag och Ingela ta sällskap ut till stallet för att tömköra utomhus. Estanyo var så på tårna och spratt till för allt som rörde sig, for runt med mig i släptåg i tömmarna, så i stället för att jag och Ingela kunde tömköra i lugn och ro var det bara att ge upp alltihopa efter ett tag, för hela hästen bara darrade av överskottsenergi och teleskopet var uppe hela tiden. Synd, för jag ville ju visa Ingela hur fin han är att jobba på töm, men i stället fick han bara springa runt och rusa ur sig. Sen kunde han visserligen trava runt mig lös på banan och var efter ett tag ganska avslappnad, men det  var ju inget arbete i form på något sätt.


Tack för alla råd och kommentarer som jag fått på mitt förra inlägg! Engagemanget värmer verkligen. Vi får se hur det blir med allt. Under dagarna jag jobbat honom från marken är det bara en fröjd att se hur han rör sig, och att han skulle ha ont någonstans är mycket svårt att tro. Men nu är han ju heller inte sutten på på över en vecka. Funderar nästan på att rida både idag måndag och i morgon, dels för att han verkligen ska få jobba ur sig, dels för att jag vill att han jobbats som vanligt när veterinären kommer, annars är ju liksom kollen helt i onödan, om han nu blir smärtfri för att man inte rider. Så jag tror att jag gör så. Kul blir det inte när han är så överladdad, men jag kan ju longera honom en stund först.


Hoppas på att allt löser sig så att jag får behålla min medryttare också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 mars 2012 13:01

Jo, det är sant, ni läste rätt...tänkte börja blogga lite igen! Har inte så mycket tid över längre, men den kan ju inte få sluta så negativt som det senaste inlägget i alla fall....håll utkik här de kommande dagarna för nya bilder och uppdateringar o...

Av Maria - 7 oktober 2009 11:35

Orkar inte blogga så mycket just nu. Har haft utv.samtal på jobbet i två veckor men hållit igång ridningen ändå. Till igår då allt blev nattsvart. Efter att jag fått goda nyheter angående en helt annan grej igår (berättar snart) kändes allt kanon. I ...

Av Maria - 25 september 2009 09:07

Rubriken ovan beskriver egentligen i korthet vad som hänt hittills denna vecka. I måndags var jag helt slut efter jobbet och hade egentligen tänkt låta Estanyo få sin vilodag men fick möjligheten att rida ut i skogen med tryggt sällskap, två hästar s...

Av Maria - 20 september 2009 21:27

Nya, duktiga medryttaren Ingela som bara känt Estanyo i några veckor och redan rider honom såhär bra! Och som sagt, kameran hade dött när det sedan gick ännu bättre... ...

Av Maria - 20 september 2009 18:39

Nu har jag skrivit så "många" inlägg idag och bråkat med datorn om vem som är högst i rang :) (bild-och filmkrångel) så nu blir det superkort: Idag har jag tränat markarbete á la Anso. Hon ska försöka hjälpa mig en gång i veckan med det här. Hon hade...

Ovido - Quiz & Flashcards