Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Film från lördagen

Av Maria - 20 september 2009 21:27

Nya, duktiga medryttaren Ingela som bara känt Estanyo i några veckor och redan rider honom såhär bra! Och som sagt, kameran hade dött när det sedan gick ännu bättre...

 
 
Ingen bild

Ingela

20 september 2009 22:09

Okej, kanske liiite låg i formen *harkel* ..och långa tyglar.. fy på mig.. ska bättra mig! Men det är faktiskt sant att det bästa kom på slutet :)

 
Louise

Louise

21 september 2009 07:43

Vad kul att du uppdaterar lite oftare nu! Håller med Ingela om formen att den är låg. Men det är ju det som är så bra med videokamera, att man ser med egna ögon hur det ser ut!

http://www.opal.filosoferar.se

 
Ingen bild

Sis

21 september 2009 13:02

Vad kul att du hittat en sån bra medryttare!!! Ser jättebra ut tycker jag, det där med formen fixar sig, bättre en för låg form än att han kör upp huvudet. Huvudsaken är att det är balanserat och ingen stress:-))

 
Joella

Joella

21 september 2009 13:41

vad fiiin han är Estanyo. Så elegant!
Väntar ivrigt på dina mejl :-)
Jag mår bättre tack. Var på bröllop i Rom i lördags.

http://joellamarialinn.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria & Esto

22 september 2009 09:38

Hej Joella! Aldrig räcker tiden till...SKA kolla mailen idag, jag lovar! Håller med syrran, man kan inte hänga upp sig för mycket på att formen är låg just nu, för han har inte kommit längre än så, framförallt i galoppen, i sin "utbildningsstege". Det är helt rätt att han söker sig nedåt för det är som sagt där han slappnar av och stärker sig, för att senare orka bära sig i en högre form. I galoppen har han helt enkelt inte kommit längre ännu, så han gör det bästa han kan just nu, sen får man börja lyfta formen lite korta stunder.

 
Ingen bild

Maria & Esto

22 september 2009 09:39

Ja Joella, visst är han elegant!

 
Ingen bild

Ingela

22 september 2009 10:59

Instämmer med Maria och Sis angående grundformen.. Dock smiter han titt som tätt undan genom att krypa ännu lägre och bakom lodplanet, och där måste jag vara snabbare på att plocka upp honom ser jag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 mars 2012 13:01

Jo, det är sant, ni läste rätt...tänkte börja blogga lite igen! Har inte så mycket tid över längre, men den kan ju inte få sluta så negativt som det senaste inlägget i alla fall....håll utkik här de kommande dagarna för nya bilder och uppdateringar o...

Av Maria - 12 oktober 2009 11:55

Nu är det två dagar kvar tills veterinären kommer och kollar Estanyo. Jag vet inte vad jag ska tro, men igår när jag palperade Estos framben över gaffelbandet brydde han sig inte alls. Vet inte om det beror på att han inte ridits på en vecka. I al...

Av Maria - 7 oktober 2009 11:35

Orkar inte blogga så mycket just nu. Har haft utv.samtal på jobbet i två veckor men hållit igång ridningen ändå. Till igår då allt blev nattsvart. Efter att jag fått goda nyheter angående en helt annan grej igår (berättar snart) kändes allt kanon. I ...

Av Maria - 25 september 2009 09:07

Rubriken ovan beskriver egentligen i korthet vad som hänt hittills denna vecka. I måndags var jag helt slut efter jobbet och hade egentligen tänkt låta Estanyo få sin vilodag men fick möjligheten att rida ut i skogen med tryggt sällskap, två hästar s...

Av Maria - 20 september 2009 18:39

Nu har jag skrivit så "många" inlägg idag och bråkat med datorn om vem som är högst i rang :) (bild-och filmkrångel) så nu blir det superkort: Idag har jag tränat markarbete á la Anso. Hon ska försöka hjälpa mig en gång i veckan med det här. Hon hade...

Ovido - Quiz & Flashcards