Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Bilder från tävlingsdagen

Av Maria - 7 september 2009 13:58

Bild 1: Skrittar runt i Collecting Ring

Bild 2: Fia ger mig sista-minuten-tips: "Om han tramsar, tänk bara fram, fram, fram"

 Bild 3: Precis innan inridning

Bild 4 och 5: Efteråt, lättad, svettig!

Bild 6: Har klippt i bilden för att inte publicera bild på någon som inte gett sitt tillstånd, ville så gärna visa upp Patricias MAKALÖSA fläta!


Fotograf och filmare under dagen:Sara Bimer


Jag vet, jag vet, borde skaffa en bättre filmkamera...men det kostar mina vänner!

 
 
Ingen bild

Sis

7 september 2009 14:33

Fan vilka snygga bilder ha ha!

 
Ingen bild

Sis

7 september 2009 14:34

Glömde säga, ni ser så proffsiga ut, Estanyo ser ut som om han aldrig gjort annat än tävlat ha ha...

 
Ingen bild

Ingela

7 september 2009 15:13

Nu har jag hittat hit! :) Har ju massor att läsa ser jag..

Ser ut som du fick dig en rejäl match i helgen, men man ser ju också att övning verkligen ger färdighet om man jämför filmerna från första och andra tävligen! Bra jobbat!!

Jag får hoppas han fortfarande är på det betydligt bättre humöret på onsdag :)

 
Julle

Julle

7 september 2009 20:07

Han ser jätte fin ut! Roligt att det gick så bra på tävlingen, grattis!

http://www.jullett.blogg.se

 
Louise

Louise

8 september 2009 15:31

Grattis till dig också! Han har ju verkligen potential din häst! Ser mycket bättre ut mot förra året då du blev hängande i tyglarna tycker jag. Det är så bra att filma så man ser att det går frammåt. Patricia är välkommen att fläta hos mig när jag ska tävla, tycker det är jättesvårt att göra en sådan fläta och tröttnar när jag har kommit en tredjedel.

http://www.opal.filosoferar.se

 
mia

mia

8 september 2009 18:43

Hej!
Det är ju helt UNDERBART! Jag blir så himla glad när jag funnit din blogg!
Jag är i samma situation! Har ett ltet fullblods/arab sto, som är på väg att bli lugnare , men får sina tosseryck. Därför kommer jag att följa dig på din färd, eftersom jag känner så väl igen mig. Vad modiga och duktiga ni är! Kör hårt!

http://www.nogg.se/jonshage

 
Ingen bild

Maria & Esto

8 september 2009 22:13

Vad många roliga kommentarer jag fått! Tack Louise, ja visst har det gått framåt ochjag kämpar fortfarande med min j-a armar som vill åka fram men försöker träna upp mitt skulderparti så att jag blir starkare i ryggen, för jag har väldigt starka bröstmuskler och då åker armarna framåt av sig själv...jag är byggd sån helt enkelt! Men man kan ju bygga om sig!
Till Mia: kämpa på! Det BLIR bättre som du kan se om du läser om alla tokigheter här i bloggen...och om hon är lte tossig MÅSTE jag bara ge dig det bästa tipset någonsin, som totalt förändrade hela vår tillvaro: örtfodret Placid från Dodson& Horell. Du MÅSTE prova det! Du har inget att förlora och allt att vinna på det, testa det verkligen! Lycka till med allt och ge ALDRIG upp! Kram

 
mia

mia

10 september 2009 08:16

Hej igen Maria!
JO! Jag har ger henne en liten dos av Ingefära, vilket är underverk för just den här typen av sto. Vet inte om det
är för att hon har " landat " eller om det verkligen får henne att slappna av . Nej, jag ger aldrig upp! Jag njuter av ditt härliga sätt att skriva och dina uttryck! Man blir så glad!

http://www.nogg.se/jonshage

 
Linda

Linda

11 september 2009 11:08

Stort lycka till med utbildningen o fortsatta tävlandet av din fina häst!

Såg att du bor i Stockholm - Sportcupen för arabhästar brukar hållas i Strängnäs- om ni inte deltagit där tidigare så kan jag rekomendera er att satsa på det! Finns alla möjliga och omöjliga klasser att ställa upp i på de flesta nivåer men framförallt träffar man så många härliga arabhästfolk inom alla discipliner! En riktig hästfest där man får ha hästen med sig! :)

http://tralopp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria & Esto

16 september 2009 21:22

Hej Linda!

Wow, STORT att din kommentar dyker upp här! Du och Chocco är mina klart lysande förebilder och jag följer din blogg flitigt! Tack snälla för att du tog dig tid att titta in här. Jag har varit på arabsportcupen två år på raken men utan häst och visst är det en härlig tillställning! Mitt mål är att nästa sommar kunna ta med mig Estanyo dit:). Tack igen för att du tittade in! KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 mars 2012 13:01

Jo, det är sant, ni läste rätt...tänkte börja blogga lite igen! Har inte så mycket tid över längre, men den kan ju inte få sluta så negativt som det senaste inlägget i alla fall....håll utkik här de kommande dagarna för nya bilder och uppdateringar o...

Av Maria - 12 oktober 2009 11:55

Nu är det två dagar kvar tills veterinären kommer och kollar Estanyo. Jag vet inte vad jag ska tro, men igår när jag palperade Estos framben över gaffelbandet brydde han sig inte alls. Vet inte om det beror på att han inte ridits på en vecka. I al...

Av Maria - 7 oktober 2009 11:35

Orkar inte blogga så mycket just nu. Har haft utv.samtal på jobbet i två veckor men hållit igång ridningen ändå. Till igår då allt blev nattsvart. Efter att jag fått goda nyheter angående en helt annan grej igår (berättar snart) kändes allt kanon. I ...

Av Maria - 25 september 2009 09:07

Rubriken ovan beskriver egentligen i korthet vad som hänt hittills denna vecka. I måndags var jag helt slut efter jobbet och hade egentligen tänkt låta Estanyo få sin vilodag men fick möjligheten att rida ut i skogen med tryggt sällskap, två hästar s...

Av Maria - 20 september 2009 21:27

Nya, duktiga medryttaren Ingela som bara känt Estanyo i några veckor och redan rider honom såhär bra! Och som sagt, kameran hade dött när det sedan gick ännu bättre... ...

Ovido - Quiz & Flashcards