Direktlänk till inlägg 7 december 2008

Syster yster rider - nu med foto!

Av Maria - 7 december 2008 16:17


Tidig morgon idag för att släppa ut alla hästarna igen. Tre av hästarna fick iofs stå kvar inne eftersom veterinär skulle komma och dra ut vargtänder och kolla munnar. Mockade och fixade i ordning allt, åkte sedan hem till mamma och packade ihop, har ju bott där hela veckan. Släpade väskor och påsar på cykeln till stallet för att åka direkt hem t Sumpan från stallet.


Dags för ridning och Sara ville rida Esto idag! Sagt och gjort. Hon tyckte väl att det var ett tag sen och dessutom har ju Esto skrämt henne rätt rejält en gång, så hon ville ta itu med sin rädsla lite. Det gick strålande bra och hon red honom på banan i ca 40 minuter. De såg så läckra ut att jag sprang upp till stallet och hämtade kameran för att filma lite, lägger upp filmerna här i morgon när jag laddat kamerans batterier (och kollat med syrran att det är ok förstås). Jag tycker att min syster är en riktig ridtalang, hon har så fin sits och sån känsla för ridningen. Hon är också mycket mer bestämd än mig vilket ju passar väldigt bra när man rider Esto =). Hon var inne på min senast inslagna linje att få honom mycket snabbare i reaktionerna så att han är uppmärksam på vad ryttaren vill och inte vilka monster som eventuellt passerar på vägen precis utanför ridbanan. Hon gjorde det mycket bra tycker jag och lilla gubbi såg nöjd ut. Sara vill gärna rida honom någon gång då och då och det får hon mer än gärna. Hon vill få upp sin "ridkondis" lite, och tycker att man får jobba så mycket mer med hela kroppen när man rider honom än när man rider Teitur som ju är väldigt lydig och flyttar sig väldigt snabbt för vikthjälper så att man kan rida med lite mindre medel samt att han såklart är en mycket mindre häst, och det ÄR skillnad på att rida en liten häst jämfört med en med större massa.


Nu är jag hemma i Sumpan igen, skönt att återse min sambo. Vi ska gå och spela biljard nu, men jag skriver snart igen. So long!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 mars 2012 13:01

Jo, det är sant, ni läste rätt...tänkte börja blogga lite igen! Har inte så mycket tid över längre, men den kan ju inte få sluta så negativt som det senaste inlägget i alla fall....håll utkik här de kommande dagarna för nya bilder och uppdateringar o...

Av Maria - 12 oktober 2009 11:55

Nu är det två dagar kvar tills veterinären kommer och kollar Estanyo. Jag vet inte vad jag ska tro, men igår när jag palperade Estos framben över gaffelbandet brydde han sig inte alls. Vet inte om det beror på att han inte ridits på en vecka. I al...

Av Maria - 7 oktober 2009 11:35

Orkar inte blogga så mycket just nu. Har haft utv.samtal på jobbet i två veckor men hållit igång ridningen ändå. Till igår då allt blev nattsvart. Efter att jag fått goda nyheter angående en helt annan grej igår (berättar snart) kändes allt kanon. I ...

Av Maria - 25 september 2009 09:07

Rubriken ovan beskriver egentligen i korthet vad som hänt hittills denna vecka. I måndags var jag helt slut efter jobbet och hade egentligen tänkt låta Estanyo få sin vilodag men fick möjligheten att rida ut i skogen med tryggt sällskap, två hästar s...

Av Maria - 20 september 2009 21:27

Nya, duktiga medryttaren Ingela som bara känt Estanyo i några veckor och redan rider honom såhär bra! Och som sagt, kameran hade dött när det sedan gick ännu bättre... ...

Ovido - Quiz & Flashcards