Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Tröttare än tröttast....

Av Maria - 18 december 2008 14:11


Rubriken gäller både häst och matte. Igår var det verkligen med uppbådande av mina sista krafter som jag tvingade mig själv att gå ner till banan med Estanyo vid sjutiden. Hade sällskap av Marina & Marino. Orkade knappt sitta upp och när jag väl gjorde det kändes Estanyo mer eller mindre som en gammal sliten åkarkamp! Han var bara såååå trött hästen! Skönt på ett sätt att veta att han faktiskt kan ta slut, för det var länge sen något sådant infann sig. Men nu har han gått stenhårt i några dagar så igår tog det bara helt stopp för honom. Man både kände, hörde och kunde se hur han släääpade benen i gruset stackarn! Så jag red i en halvtimme, skritt och trav innan jag masade mig av och upp till stallet igen. Åkte hem vid kvart i nio, alltså ytterligare en sen kväll. När jag kommer hem så sent borde jag gå och lägga mig på en gång, men ville ju såklart hinna heja på min sambo samt att han hade varit gullig att spela in "Bonde söker..." så jag satte mig och tittade på det och åt rekordsen middag. I morse ringde klockan kvart över sex som vanligt och idag är jag om möjligt ännu tröttare än igår! Vet inte riktigt hur jag ska göra idag för det är ingen idé att rida när jag känner mig såhär, men samtidigt så har jag ingen möjlighet att rida i morgon, kommer bara att hinna till stallet en snabbis, måste hem och ta tvättstugan, sista tillfället innan jul och har massor av smutstvätt och åker ju bort på söndag morgon... och på lördag morgon är ju träningen. Alltså kanske inte så bra att han står i två dagar innan det men jag ooooorkar inte rida idag! Får se hur jag löser det. Nu måste jag se till att komma iväg från jobbet innan jag somnar framför datorn...

En dag kvar till ledigt, JIPPIE!!!!!

 
 
Ingen bild

Sara

18 december 2008 16:01

Klart han kan stå! Han dör inte av det. och blir inte jobbigare för honom att gå kursen. Man ska inte vara så rädd för att låta unga hästar vila ibland. STudier visar ju att kroppen behöver 48 timmars vila efter träning för att kroppen inte ska bli nedbruten av träningen.../pekpinnen

 
Louise

Louise

21 december 2008 11:43

Nu är jag nyfiken på att läsa hur det gick på hoppträningen! Seså, fram med ett inlägg:-)

http://www.opal.filosoferar.se

 
Ingen bild

Slave

22 december 2008 21:09

God Jul på dig Maria!! Hoppas du och Esto får en härlig Julledighet och hinner vila ut. Det behöver vi alla, spec efter en sådan mörk höst och vinter! Usch, skulle inte vilja vara barn i dagens klimat, inte ett spår av snö ju! =)
Hoppas vi får tillfälle att ses snart! Julkram/Slave

 
Ingen bild

Maria & Esto

25 december 2008 13:34

Sara, tack för rådet!

Louise, nu har jag uppdaterat men jag har massor kvar att skriva om, och i nästa inlägg kommer du att få en förklaring till varför jag väntat ett tag med att uppdatera...

Slave, God Jul! Hoppas också att vi träffas snart! Jag vill också kunna njuta av din chokladkaka med tranbär och mandel, låter fantastiskt =). Stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 mars 2012 13:01

Jo, det är sant, ni läste rätt...tänkte börja blogga lite igen! Har inte så mycket tid över längre, men den kan ju inte få sluta så negativt som det senaste inlägget i alla fall....håll utkik här de kommande dagarna för nya bilder och uppdateringar o...

Av Maria - 12 oktober 2009 11:55

Nu är det två dagar kvar tills veterinären kommer och kollar Estanyo. Jag vet inte vad jag ska tro, men igår när jag palperade Estos framben över gaffelbandet brydde han sig inte alls. Vet inte om det beror på att han inte ridits på en vecka. I al...

Av Maria - 7 oktober 2009 11:35

Orkar inte blogga så mycket just nu. Har haft utv.samtal på jobbet i två veckor men hållit igång ridningen ändå. Till igår då allt blev nattsvart. Efter att jag fått goda nyheter angående en helt annan grej igår (berättar snart) kändes allt kanon. I ...

Av Maria - 25 september 2009 09:07

Rubriken ovan beskriver egentligen i korthet vad som hänt hittills denna vecka. I måndags var jag helt slut efter jobbet och hade egentligen tänkt låta Estanyo få sin vilodag men fick möjligheten att rida ut i skogen med tryggt sällskap, två hästar s...

Av Maria - 20 september 2009 21:27

Nya, duktiga medryttaren Ingela som bara känt Estanyo i några veckor och redan rider honom såhär bra! Och som sagt, kameran hade dött när det sedan gick ännu bättre... ...

Ovido - Quiz & Flashcards