Direktlänk till inlägg 1 maj 2009

Suddiga bilder...

Av Maria - 1 maj 2009 23:00


Eftersom jag fortfarande inte har varit hemma i Sumpan och kunnat lägga upp film från tävlingen satt jag i kväll och förde över all film till min jobb-laptop, kan inte heller från den lägga upp filmen men däremot har jag på den ett filmredigeringsprogram där man kan ta stillbilder från filmsekvenserna. Ville ändå gärna få upp något från tävlingsdagen, så håll till godo med suddiga bilder från filmandet av framridningen, visst är han läcker?!


Igår gick jag tidigt från jobbet och fick ett ryck att åka till Hööks i Kungens kurva så det gjorde jag, köpte lite smågrejor, mest till Esto. Till mig själv hade jag velat ha ett par ridbyxor som var såååå snygga och sköna, men de fanns tyvärr inte i min storlek, typiskt. De skulle komma in igen nästa vecka. Trevligt med lite syndig shopping var det i alla fall. Red sen tio minuter ungefär i ridhuset, Esto var seg och tung och okoncentrad. Red i stället ut (!) korta rundan som tar ca 25 minuter, fick sällskap av Jessica med mamma och hund. Esto var spänd och gick som en giraff med huvudet rakt upp, han kände att jag var nervös, har ju inte ridit ut utan hästsällskap på säkert ett halvår. Kan inte säga att jag njöt särskilt mycket av ridningen, men jag genomförde det i  alla fall, nästa gång känner jag mig säkert lugnare.


Desto mer inspirerad ridning blev det idag då jag red lektion för Fia kl 10 i morse. Vi hade ridhuset helt för oss själva, skönt. Esto var pigg och framåt idag, och väldigt samarbetsvillig. Han gick kanonbra. Vi tränade på att göra många små volter och att få med sig yttersidan ordentligt så att han inte rinner iväg och bara sneddar runt med förböjd hals. Nyttig övning och Esto tyckte nog det var skönt att få hjälp att använda hela kroppen för han frustade nöjt. Efter att i hållit på i någon halvtimme var det dags för mig att träna min kropp! Jag fick order om att lägga upp stigbyglarna! Läskigt! Först trodde jag verkligen att jag skulle åka av, men efter ett tag kände jag hur jag slappnade av och då gjorde Esto det också. Jättekul och nyttigt var det och vi travade runt  i avslappnad takt och Estanyo kändes super, bar sig själv så fint och stöttade mig verkligen. Fia sa åt mig att titta i speglarna och då blev jag faktiskt lite stolt, inte bara över min fina häst, utan vad fin sits jag plötsligt fått! Och vi kändes verkligen som ett TEAM idag, grålle och jag. Så nu, för att förbättra min sits och balans, ska jag avsluta varje ridpass när han är ordentligt avrastad, med att lyfta upp stigbyglarna och träna min sits!


Vilken toppendag vi har haft i solen, Esto fick beta gräs en halvtimme efter lektionen och vi hade det så mysigt ihop! Har cyklat både till och från stallet idag och hade uttaget i morse, så nu är min kropp ganska mör, men det känns bara bra.


Gonatt, nu ska jag gå och lägga mig! Kram, kram



 
 
Louise

Louise

2 maj 2009 08:24

Han ser verkligen jättesnygg ut på korten, särskilt på det andra kortet! Jätteroligt att du lägger upp bilder:-)

http://www.opal.filosoferar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 mars 2012 13:01

Jo, det är sant, ni läste rätt...tänkte börja blogga lite igen! Har inte så mycket tid över längre, men den kan ju inte få sluta så negativt som det senaste inlägget i alla fall....håll utkik här de kommande dagarna för nya bilder och uppdateringar o...

Av Maria - 12 oktober 2009 11:55

Nu är det två dagar kvar tills veterinären kommer och kollar Estanyo. Jag vet inte vad jag ska tro, men igår när jag palperade Estos framben över gaffelbandet brydde han sig inte alls. Vet inte om det beror på att han inte ridits på en vecka. I al...

Av Maria - 7 oktober 2009 11:35

Orkar inte blogga så mycket just nu. Har haft utv.samtal på jobbet i två veckor men hållit igång ridningen ändå. Till igår då allt blev nattsvart. Efter att jag fått goda nyheter angående en helt annan grej igår (berättar snart) kändes allt kanon. I ...

Av Maria - 25 september 2009 09:07

Rubriken ovan beskriver egentligen i korthet vad som hänt hittills denna vecka. I måndags var jag helt slut efter jobbet och hade egentligen tänkt låta Estanyo få sin vilodag men fick möjligheten att rida ut i skogen med tryggt sällskap, två hästar s...

Av Maria - 20 september 2009 21:27

Nya, duktiga medryttaren Ingela som bara känt Estanyo i några veckor och redan rider honom såhär bra! Och som sagt, kameran hade dött när det sedan gick ännu bättre... ...

Ovido - Quiz & Flashcards