Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Senaste nytt....

Av Maria - 22 april 2009 21:36


I söndags red Jessica den vita busen och hade sällskap med Peter och Bobben så de hade såklart haft kul och hoppat diken och annat skoj som matte inte ännu vågar ta tag i. Sen skulle jag ha Estanyo själv måndag och tisdag och kan ni tänka er att inte någon av dagarna kunde jag ta mig själv i kragen och rida! Jag har varit så trött de senaste dagarna och sovit alldeles för få timmar. Det har hänt en grej på jobbet som är tung, inget jag kan berätta om ännu, men det kommer, och det gör att jag är lite upp och ner just nu. Men det har gjort mig lite ofokuserad i stallet, och eftersom jag bestämt för att göra saker med Estanyo med kvalitet i stället för att bara göra dem för sakens skull så har jag hoppat över att rida eller motionera honom dessa två dagar.


Igår var jag dessutom helt knäckt över att ha fått mitt livs första fortkörningsbot, körde för fort på en superkort 50-sträcka mellan två långa 70-sträckor och precis där stod farbror polisen med laser...vet ni vad boten landade på? 3200 kr! Var ska jag få de pengarna ifrån???!!!!!! Helt sanslöst, jag behöver verkligen inte ännu ett ekonomiskt bekymmer att tänka på.


En tredje sak som gjort att jag tappat motivationen lite är att det förmodligen inte blir någon start för Estanyo på lördag. Anmälde honom och Sofia i lördags och anmälningstiden skulle gå ut i måndags. Då får jag ett mail till svar att tävlingen är full!!! Sofia står nu som nr fyra på kö för att få starta! Jag förstår att domaren inte kan döma hur många ekipage som helst och att gränsen måste dras någonstans. Det som IRRITERAR mig något oerhört är att det inte stod i proppen att det var först till kvarn som gällde! Då hade jag naturligtvis anmält för länge länge sen! Trodde att man brukade lotta bort ekipage men fick till svar att den här klubben gör det på lokala tävlingar men på klubbtävlingar är det först till kvarn. Hur brukar andra klubbar göra? Hur ska man VETA det om det inte anges i förväg i proppen? Alla som anmäler sig till tävlingarna kan ju inte vara rutinerade gamla rävar som vet att man av gammal hävd brukar göra si eller så i den här klubben. Ja, jag är så uppretad över det här så jag vet inte var jag ska ta vägen. Det var den absolut enda klubbtävlingen som "min" klubb anordnar i vår eftersom de sen ska lägga om underlagen på utebanan och i ridhuset under våren. Eftersom min pålle inte kan åka transport än till tävlingarna så var detta den enda som fanns inom promenadavstånd. SUCK SUCK SUCK....Förbaskat.


Idag var det i allal fall dags för den vanliga onsdagslektionen med Fia. Eftersom det inte är troligt att fyra ekipage i just den klassen stryker sig när trycket bland anmälningarna varit så stort så blir det nog ingen start, alltså red jag själv idag och Fia höll i instruktionerna. Som vanligt kör hon hårt med oss men inte på ett dåligt sätt. Det är verkligen under hennes lektioner som jag känner att jag utvecklas som ryttare och hon är världens bästa instruktör och jag skulle aldrig byta henne mot någon annan! Dessutom är hon en j-igt trevlig och reko person som alltid ställer upp för mig och Esto. I dag blev det mycket galopp vilket jag behöver träna på, mycket ställning och böjning och lite flytta bakdelen inåt längs voltspåret och ställa åt samma håll, som någon slags början till sluta, och i det läget sparkade herrn bakut en gång! Han tycker jag är mycket obehaglig som börjar ställa krav på honom men jag kunde inte låta bli att skratta åt honom. Han är minsann bekväm ibland!


Fia var snäll och tog lite kort på oss under lektionen och några kommer här. har inte varit i Sumpan än så inga filmer ännu, men håll till godo med lite foton så länge...visst är han finast i världen?! Efter ridningen fick han riktigt mycket omvårdnad, massage och äpplen och allt möjligt och matte fick köpa en västkustsallad från den lokala pizzerian när hon kom hem till mamma. Vi var ju så duktiga båda två idag! Det var riktigt, riktigt roligt att rida idag. Kram till alla! Och ja, jag låter som en tonåring när jag skriver idag...orkar inte tänka utan skriver bara rakt upp och ner...Obs! Den näst understa bilden där Estanyo protesterar när jag lägger till spöt lite på rumpan när han är på väg att bryta av.. hi hi!

 
 
Ingen bild

Elin & Nevyn

22 april 2009 23:12

Men!! Vad fina ni är tillsammans! Kul med så mkt bilder! Vill oxå ha nya ridbilder, men skulle aldrig våga be vår tränare ställa sig och fota oss:) Du ser ut som säkerheten själv i sadeln! kramar från oss

 
Ingen bild

Isse

23 april 2009 00:01

"Skriver som en TONÅRING idag" och vad menas med det va?! ;)

Jättefina bilder på Sune, va han har utvecklats mycket!
Längtar längtar snart kan vi rida tillsammans.
Kram Isse

 
Ingen bild

Sara

23 april 2009 12:02

Å så fina bilder!! Särskilt femte bilden uppifrån, skittrevlig överlinje och han ser avslappnad ut och ni ser BÅDA ut att vara i balans. Sista galoppbilden ser också superfin ut, där sitter du ju mycket bättre med armbågarna...kul kul !!! Själv så måste jag nog åka in och röntga Teitur...på Warrensteins inrådan...berättar mer sen
:-(((((

 
Ingen bild

Maria & Esto

23 april 2009 14:32

Elin: Tack för berömmet, inne i ridhuset känns det ok nu, men inte är jag tuff som du som vågar vara ute i skog och mark alldeles ensam. Fia känner oss så väl och är så okonstlad så det kändes inget konstigt att fråga, och hon tycker så mycket om Estanyo så hon gjorde det mer än gärna. Skulle nog faktiskt aldrig våga be någon annan instruktör!

 
Ingen bild

Maria & Esto

23 april 2009 14:39

Isse: Jag menade ju såklart omogna tonåringar, inte stora tjejer som du som uttrycker sig väl =D

Kram

 
Ingen bild

Maria & Esto

23 april 2009 14:44

Sara: Jag kämpade verkligen med armarna hela lektionen! Påtalade för Fia att jag sett mig själv på film och upptäckt vissa grejer med min sits som jag vill rätta till, så hon hjälpte till att hålla efter mig =D. Hon menar att om jag bara koncentrerar mig på att lyfta handen lite så kommer jag också att sträcka på nacken och böja armbågarna...Jag ringer dig om Teitur och hör efter! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 mars 2012 13:01

Jo, det är sant, ni läste rätt...tänkte börja blogga lite igen! Har inte så mycket tid över längre, men den kan ju inte få sluta så negativt som det senaste inlägget i alla fall....håll utkik här de kommande dagarna för nya bilder och uppdateringar o...

Av Maria - 12 oktober 2009 11:55

Nu är det två dagar kvar tills veterinären kommer och kollar Estanyo. Jag vet inte vad jag ska tro, men igår när jag palperade Estos framben över gaffelbandet brydde han sig inte alls. Vet inte om det beror på att han inte ridits på en vecka. I al...

Av Maria - 7 oktober 2009 11:35

Orkar inte blogga så mycket just nu. Har haft utv.samtal på jobbet i två veckor men hållit igång ridningen ändå. Till igår då allt blev nattsvart. Efter att jag fått goda nyheter angående en helt annan grej igår (berättar snart) kändes allt kanon. I ...

Av Maria - 25 september 2009 09:07

Rubriken ovan beskriver egentligen i korthet vad som hänt hittills denna vecka. I måndags var jag helt slut efter jobbet och hade egentligen tänkt låta Estanyo få sin vilodag men fick möjligheten att rida ut i skogen med tryggt sällskap, två hästar s...

Av Maria - 20 september 2009 21:27

Nya, duktiga medryttaren Ingela som bara känt Estanyo i några veckor och redan rider honom såhär bra! Och som sagt, kameran hade dött när det sedan gick ännu bättre... ...

Ovido - Quiz & Flashcards