Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Maria - 6 januari 2009 21:05


Svaret är: inte mycket! Usch, börjar jobba igen i morgon och har superångest inför det! Och över att jag inte har ridit en enda gång på hela härliga jullovet. Först var jag ju borta i Sälen en vecka och eftersom Patricia gjorde sig illa fick han stå den veckan. Vid min hemkomst slog kylan till och gjorde ridbanan knallhård och eftersom han stått så pass länge kan jag bara inte börja med att rida ut eller rida på fältet nedanför stallet, vilket är de enda alternativ som återstår när banan inte funkar. Åh, ibland önskar jag verkligen att jag hade en "normal" häst som bara finner sig i det man bestämmer sig för att göra. Men eftersom jag har en underbar, härlig spunkarab går inte det :)! Har under den senaste en och en halv veckan ägnat mig åt markarbete och en del dagar när det varit nästan 15 minusgrader har han fått stå och jag har ägnat mig åt annat (t.ex. starkt försummade vänner och sambo).


Har tappat sugen lite igen. Har gått och väntat på SNÖ som kan göra ridunderlaget ridbart och NU när vi börjar jobba igen i morgon kommer det lite, men inte alls så mycket som skulle behövas. Har också i all hemlighet (och om någonfrån stallet läser detta så snälla håll tyst om det för vår stallvärd vet ännu inte) letat annan stallplats ute på ön. Känner att jag behöver bättre förutsättningar för att RIDA ordentligt om jag/vi ska komma någonvart. Ännu så länge har jag inte hittat något som känts rätt, förutom ett ställe där det just nu är fullt, men jag hoppas att det kan dyka upp något där längre fram. Rören i stallet har frusit så det är mycket kämpande nu med att hämta vatten i dunkar och koka upp med tekokaren ett tiotal gånger på raken för att få en ok temperatur på vattnet ute. Alltså mycket tung skötsel men väldigt lite ridning.


Idag hjälpte iaf Isse mig med markträningen och det gick riktigt bra tack vare henne. Hon är SÅ duktig! Jag är inte alls lika bra på att läsa av Esto occh utifrån det förstå vad jag ska göra härnäst. Men med hennes hjälp nådde vi långt på ganska kort tid, det kändes bra. Och tack för julkappen Isse, toppenbra pryl!


Jag vill RIDA! Tänk om jag kunde rida ut ensam på min häst utan att riskera livhanken..det är min dröm. Hoppas den går i uppfyllelse en dag. Jag har iaf haft tid att analysera min hästhantering under lovet och det bara är så att jag MÅSTE bli mycket, mycket TUFFARE med Esto, inte genom att bli hårdhänt men genom att bli TYDLIG ochvara konsekvent och fatta en gång för alla att det är jag som betsämmer HELA tiden oavsett vad vi gör. Och sluta vara RÄDD för då sviker jag honom. Det är något att jobba på under 2009 det!


Har förresten ägnat många, många timmar åt att fösröka lägga upp film från hoppträningen den 20:e dec men det funkar bara inte! Kan inte kopiera filerna från den DVD jag fått av Marina. Får fråga henne om hon kan höra med sitt datasnille till man hur 17 man ska göra, för det vore kul att lägga ut någon snutt iaf, hela filmen blir nog lite tradigt. Men det är iaf lite kul att titta på när inspirationen tryter. Som t.ex nu.


Kram på er!

PS. Lägger in lite bilder som Patricia tog i höstas som jag tycker är lite coola. Och så får min älskade Mango vara med på ett hörn också,han som verkligen inte får vara med om något skoj alls nu under vintern, stackarn. DS.



Ovido - Quiz & Flashcards