Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Maria - 10 oktober 2008 17:32

Det är definitivt alltid spännande när man håller på med Estanyo, den saken är säker...Idag skulle jag våga mig upp och rida, är så TRÖTT på mig själv, att jag är så harig, jag förstör ju för honom! Så jag bestämde mig för att idag skulle jag sitta upp själv först och inte låta Patricia rida före. Sagt och gjort. Men det hade börjat skymma redan och det blåste och knakade väl lite i skogen (antar jag, inget som jag uppfattade direkt med mina klena människosinnen) och LADDAD som en krutdurk var han, så det blev ganska spänd ridning. Visserligen gick det ändå hyfsat så länge jag red på långa tyglar och bara försökte slappna av själv medan Patricia gick bredvid, men så fort jag tog tyglarna och skulle försöka jobba honom så ville han bara helst springa. Okej, tänkte jag, jag låter Patricia rida, så kanske han lugnar sig så att hon kan trava av honom. Men nej, han var lika hetsig med henne i sadeln (och om jag ska vara ärlig så tröstade det mig lite (förlåt Patricia) för då var det i alla fall inte att jag spände mig som gjorde honom spänd, utan han hade helt enkelt en massa överskottsenergi och var väldigt laddad).


Till slut sa jag åt Patricia att sitta av, och så tog vi av sadeln och lät honom springa av sig på banan. Patricia ville filma honom lite trots att det redan var rätt mörkt. Och helt plötsligt under en av sina galopper kom han så långt ut i gruset på kortsidan att hela hästen bara rasar! Han tappade helt enkelt fästet i det lösa gruset ute i kanten och gick omkull! Patricia fick med det hela på film, ska se om det går att lägga ut det här, har inte undersökt än om det går att göra det, det ser rätt märkligt ut! Han liksom låg kvar en liten, liten stund innan han reste sig också, så det var lite läskigt, att han liksom inte kravlade sig upp på en gång. Men jag tror att han helt enkelt bara blev paff, för sen fortsatte han springa precis som vanligt. Efteråt blev det förstås extra pyssel och omvårdnad med massage och liniment. Lilla gubben stod och gäspade och tyckte säkert att han hade det riktigt bra som fick så mycket uppmärksamhet.

 Tok! Tur att allt gick bra i alla fall!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards