Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

Uteritt med race!

Av Maria - 29 oktober 2008 09:31


Marina i stallet hade erbjudit sig att låna ut Marino idag så att jag och Patricia kunde få rida ut tillsammans, hur gulligt som helst. Patricia får inte rida ut själv på Esto så då blir det oftast att hon rider på banan eller att hon tar en skrittur med sällskap av mig och Mango. Men idag skulle jag alltså få rida Marino, en nordsvensk av travarmodell, jättetrevlig häst, och Patricia skulle få rida lilla gubbi. Vi planerade lite muntligt  inför lördagen innan vi red ut, och usch, jag blir verkligen nervös bara av att prata om det, det riktgit svider i magen! Nerverna på utsidan...Patricia är extremt duktig på allehanda flätor, så hon testade en s.k "ponnyfläta" på Esto som vi tänker ha på lördag, han blev SÅ fin! Jag ska lägga upp bild vid tillfälle...det är ovant att se hela hans lååånga vackra hals som annars täcks av manen, han är så vacker min lilla svan...


Vilken fantastisk uteritt vi fick! Idag var det fint väder, och vi var ute i nästan 2 timmar. Man är tvungen att rida så långt för att överhuvudtaget träffa på någon vettig trav eller galoppsträcka, annars är det asfalt för hela slanten. Så när vi hade ridit länge i skritt för att komma till en sådan sträcka ville vi verkligen släppa på. Och det gjorde vi! Oj, oj, oj vad de fick springa! Och de var så snälla, Marino är jättehygglig och jag känner mig trygg på honom, jag vågade verkligen trycka på. Estanyo var hur lycklig som helst där bakom och hade kunnat springa om men det fick han inte. Men oj vad lycklig han var efter våra "race"! Han behöver verkligen springa! Och vilken otrolig känsla att få flyga fram i galopp! Vi var helt adrenalinhöga hela bunten sen. 


Efter hemkomst fick Esto äta kraft i boxen och Marino som med all sin päls var helt sjöblöt fick stå inne i sitt skjul som jag spärrade av med en lina och fick stå och äta och dricka (han drack tre hinkar stackarn) och torka med täcken på medan vi tvåbenta avnjöt medhavd fika. Mysigt! En riktigt bra dag på höstlovet =). Tack snälla Marina för lånet, vi gör gärna om det! Killarna trivs ihop. I morgon väntar genrep med hoppning inför lördagen...Älgjäklar håll er borta säger jag bara!


Bilden har Patricia tagit med sin mobilkamera. Jag på Marino. Jag såg helt störd ut på den här bilden, så jag var barnslig nog att klippa ut mitt fejs...sorry, men jag ville så gärna ha en bild till inlägget och då fick det bli såhär... ha ha!

 
 
Sara

Sara

30 oktober 2008 21:26

SKRATT:::::Vilken jäkla rolig bild...syrran, fyrkanten...ha ha ha

http://www.teitur.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 mars 2012 13:01

Jo, det är sant, ni läste rätt...tänkte börja blogga lite igen! Har inte så mycket tid över längre, men den kan ju inte få sluta så negativt som det senaste inlägget i alla fall....håll utkik här de kommande dagarna för nya bilder och uppdateringar o...

Av Maria - 12 oktober 2009 11:55

Nu är det två dagar kvar tills veterinären kommer och kollar Estanyo. Jag vet inte vad jag ska tro, men igår när jag palperade Estos framben över gaffelbandet brydde han sig inte alls. Vet inte om det beror på att han inte ridits på en vecka. I al...

Av Maria - 7 oktober 2009 11:35

Orkar inte blogga så mycket just nu. Har haft utv.samtal på jobbet i två veckor men hållit igång ridningen ändå. Till igår då allt blev nattsvart. Efter att jag fått goda nyheter angående en helt annan grej igår (berättar snart) kändes allt kanon. I ...

Av Maria - 25 september 2009 09:07

Rubriken ovan beskriver egentligen i korthet vad som hänt hittills denna vecka. I måndags var jag helt slut efter jobbet och hade egentligen tänkt låta Estanyo få sin vilodag men fick möjligheten att rida ut i skogen med tryggt sällskap, två hästar s...

Av Maria - 20 september 2009 21:27

Nya, duktiga medryttaren Ingela som bara känt Estanyo i några veckor och redan rider honom såhär bra! Och som sagt, kameran hade dött när det sedan gick ännu bättre... ...

Ovido - Quiz & Flashcards